Strona główna
Dlaczego warto zbudować stronę WWW dla firmy turystycznej?

Dlaczego warto zbudować stronę WWW dla firmy turystycznej?

28.04.2023

Dlaczego warto zbudować stronę WWW dla firmy turystycznej?

Prowadzisz firmę turystyczną? Oferujesz nocleg lub wypoczynek? Strona firmowa to nie tylko wizytówka firmy, ale też miejsce, w którym klienci mogą sprawdzić Twoje usługi. Nie masz własnej witryny lub chcesz ją odświeżyć? Oto korzyści z posiadania własnego serwisu. Dlaczego posiadanie strony WWW w dzisiejszych czasach jest takie ważne? Odpowiadamy!

Prosty dostęp do informacji dla Twoich klientów

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Dlatego wielu z Twoich potencjalnych klientów może szukać informacji o usługach dostępnych w okolicy w Internecie. Brak informacji o firmie sprawia, że potencjalny klient skorzysta z oferty konkurencji. Na firmowej stronie możesz zamieścić nie tylko dane kontaktowe czy zaprezentowane usługi. Możesz także pomyśleć o sposobach promocji swoich usług turystycznych.

Kreowanie wizerunku firmy turystycznej a firmowy blog

Strona firmowa o profesjonalnym wyglądzie wpływa na kreowanie wizerunku firmy. W ten sposób będziesz postrzegany jako nowoczesny i elastyczny przedsiębiorca. Zbudujesz nie tylko wiarygodność, ale też widoczność w sieci. W ten sposób Twój biznes zacznie być rozpoznawalny. Dzięki stronie WWW będziesz mieć zapewniony dostęp do różnego typu analiz i statystyk. Pozwala to na:

  • zrozumienie zachowania internautów,

  • sprawdzenie wzorców ruchu na stronie,

  • kontrolę danych demograficznych odbiorców.

Budowa wizerunku firmy w sieci to także firmowy blog. Artykuły na blogu najlepiej zlecić doświadczonym copywriterom. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że będą użyte w nich słowa kluczowe związane z branżą turystyczną. Teksty powinny być nie tylko merytoryczne, ale i użyteczne. Dlatego najlepszą formą są poradniki i przewodniki. Ważne, aby zawierały:

  • wypunktowania,

  • nagłówki – H1-H6,

  • wyboldowania,

  • infografiki.

Strona firmowa a promowanie usług i rozszerzenie zasięgu lokalnego

Strona dla firmy pozwala rozszerzyć lokalny zasięg ze stacjonarnej siedziby na konsumentów na całym świecie. Własna witryna umożliwia pokazanie usług turystycznych przez całą dobę i każdego dnia. Potencjalni klienci będą także mieli udostępnione wszystkie potrzebne informacje do podjęcia decyzji.

Dzięki stronie firmowej możesz zaprezentować opisy usług turystycznych. Przedstaw zalety i opisz, jak Twoje usługi przewyższają konkurencję. Zaproponuj atrakcyjne ceny!

Stała widoczność i łatwa zmiana lokalizacji

W przypadku, gdy klienci będą poza domem, znajdą Twoje usługi turystyczne za pomocą smartfona. Numer telefonu czy adres udostępnij na stronie internetowej. Ważne, aby była responsywna. Polega na tym, że układ i wygląd automatycznie dopasowuje się do rozmiaru okna przeglądarki. Zakupy w Internecie przeprowadza się dzięki:

  • smartfonowi – 75% badanych przez Gemius,

  • laptopowi – 73% badanych,

  • tabletowi – 19%,

  • czytnikowi e-booków – 4%.

W przypadku zmiany lokalizacji Twojego biznesu zaktualizujesz adres szybciej na stronie WWW. Istotna jest elastyczność.

Czy pozycjonowanie w branży turystycznej jest korzystne?

Widoczność w Internecie biura turystycznego to jeszcze nie wszystko. Ważne, aby z usługami turystycznymi wyróżnić się spośród konkurencji. Pomoże w tym wyższa pozycja w wyszukiwarce Google. W przyciągnięciu uwagi turystów pomoże Ci SEO.

Pozycjonowanie musi bazować na odpowiedniej strategii. Powinna się ona składać z:

  • analizy konkurencji i działań w Internecie,

  • wyróżnienia grupy docelowej – odbiorców usług turystycznych,

  • dobrania fraz kluczowych – pozycjonowanie ogólnopolskie, zagraniczne czy lokalne,

  • zaplanowania link buildingu,

  • sprawdzenia, czy jest zapotrzebowanie na treści – firmowego bloga z artykułami poradnikowymi i przewodnikami.

Poza wyżej wspomnianymi aspektami, istotne są techniczne czynniki. Strona internetowa powinna poprawnie działać – szczególnie szybko się ładować. Ważne są kwestie UX (User Experience) i dopasowanie strony WWW do preferencji odbiorców.

Jakie są zalety z posiadania firmowej strony WWW w branży turystycznej? Wnioski

Profesjonalna strona internetowa jest wymagana, jeśli chcesz poważnie zająć się biznesem turystycznym. Oto główne powody, dla których warto ją zlecić:

  • udostępnia informacje na temat Twojej firmy – także usług,

  • dla oszczędności czasu – na tłumaczeniu oferty i usług,

  • wzbudzanie zaufania i wiarygodności u klientów,

  • trafienie na Twój serwis przez internautów szukających usług w Internecie,

  • opcja analizowania klientów i ich upodobań.

W ten sposób możesz zacząć prowadzić działania marketingowe. Poprawa wizerunku w sieci będzie możliwa dzięki dzieleniu się wiedzą. Przy tym zaoszczędzisz pieniądze na nieskuteczne formy reklamy.