Branża gastronomii wciąż się rozwija. Prowadzisz punkt gastronomiczny? Jesteś właścicielem kawiarni lub restauracji i zastanawiasz się, jak dotrzeć do klientów w Internecie? Poznaj sposoby promocji w sieci dzięki naszemu artykułowi. Jak wygląda promowanie na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie? Odpowiadamy w naszym artykule!
Strona internetowa Twojego biznesu
Jak można przeczytać w badaniach „Bezpieczni na e-zakupach 2022” aż 87% Polaków to internauci. 71% korzysta z Internetu codziennie. Strona WWW lokalu gastronomicznego powinna być funkcjonalna. Jest to szczególnie istotne, gdyż internauci szukają restauracji czy barów z użyciem popularnej wyszukiwarki. Dlatego do promocji firmy w Internecie przyda Ci się wysokiej jakości, responsywna strona WWW. Uzupełnieniem dla własnego serwisu będą landng pages, a więc strony docelowe adresowane do klientów z danego miasta, województwa czy dzielnicy, jak również własna wizytówka firmowa w Google Moja Firma. Strona powinna zatem zawierać:
dane kontaktowe – i formularz kontaktowy,
menu,
produkty,
informacje o firmie.
Content marketing, czyli ciekawe treści
Promocję w sieci można również przeprowadzić dzięki content marketingowi. Sprowadza się on na umieszczeniu w Internecie interesujących treści, opartych na zasadzie E-A-T, a więc specjalizacji, autorytecie i wiarygodności. Tworzy się je w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców, a zatem potencjalnych klientów. Content marketing polega na tworzeniu i publikowaniu w sieci wartościowych i pomocnych treści. Składają się na nie:
wpisy na blogu,
posty,
artykuły eksperckie,
poradniki,
opisy kategorii i produktów,
mailingi,
newslettery.
Content możesz dodawać również w formie zdjęć, materiałów wideo czy interaktywnych, podcastów, animacji czy prezentacji. Content należy odpowiednio wypozycjonować, w czym pomoże link building, czyli wstawianie linków. Powinno to być jednak przeprowadzane subtelnie. Treści powinny być unikalne i zawierać frazy kluczowe, a więc popularne słowa w zakresie gastronomii, które odpowiadają za pozycję w wyszukiwarce Twojej strony internetowej.
Do efektów wprowadzenia content marketingu zalicza się budowanie relacji z klientami i świadomości marki, jak również poprawa jej wizerunku czy zwiększenie ruchu na stronie WWW. Dzięki temu dojdzie do wzrostu konwersji, a także do utrzymania obecnych klientów czy dotarciu do nowych.
Gastronomia a media społecznościowe
Według raport Digital 2022 aż 27 milionów Polaków korzysta z Social Mediów i wciąż ich przybywa. Prowadzenie profilu społecznościowego pozwala na sprawdzoną reklamę biznesu w sieci. W ten sposób dociera się do odbiorców oraz poprawia się wizerunek firmy w sieci. Do głównych mediów społecznościowych zaliczają się:
Facebook,
LinkedIn,
Instagram.
Dzięki nim będziesz mógł się podzielić z internautami i potencjalnymi klientami artykułami czy materiałami wideo. Będziesz mieć przy tym dostęp do reakcji odbiorców.
Dzięki Social Mediom będziesz mógł szybko i wygodnie komunikować się z klientami. Poprzez wiedzę, jak się reklamować, zwiększysz sprzedaż. Pozwoli Ci to zbudować wizerunek eksperta w branży gastronomicznej.
Jak jeszcze można poprawić wizerunek firmy w sieci?
Promowanie na Instagramie czy w innych Social Mediach jest koniecznym krokiem w działaniach promocyjnych. Jesteś właścicielem kawiarni czy bistra? Zdecyduj się na obecność na tematycznych platformach. W ten sposób turyści czy internauci znajdą opinie innych klientów. Możliwe jest dotarcie do zestawienia lokalnych punktów gastronomicznych na bazie recenzji gości. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce” , aż 43% osoby sugerują się opiniami dotyczącymi produktu czy sprzedawcy. Możliwe jest także zarządzanie wizytówką lokalu. Pozwala to zaktualizować profil czy odpowiadać na komentarze.