Coraz więcej branż decyduje się na obecność w Internecie. Działasz w branży wnętrz? Oferujesz meble? Sprawdź, jakie efekty daje lokalne SEO i czym dokładnie jest. Dowiedz się więcej o optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych. Zależy Ci na dotarciu z ofertą do osób z danej miejscowości czy województwa? Wyprzedź konkurencję! Wybierz opcję lokalnego SEO i ciesz się efektami!
Czym jest lokalne pozycjonowanie?
Na lokalne SEO składają się takie działania, które umożliwiają znalezienie przez internautę produktu lub usługi w pobliżu. Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu potencjalni klienci zobaczą Twoją firmę w sieci. Jest to promocja strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe. Zwykle słowo to zawiera nazwę miasta. Pozycjonuje się stronę internetową lub wizytówkę przedsiębiorstwa w Mapach Google.
Jakie są główne zalety lokalnego SEO?
Odpowiednio zaplanowana i wykonana strategia SEO wiąże się z wieloma korzyściami dla Twojego biznesu. Jak się okazuje, konkurowanie na rynku krajowym czy globalnym jest trudne. Nie masz na to czasu? Zdecyduj się na pozycjonowanie stron. Pozycjonowanie regionalne może przynieść lepsze wyniki, gdy będzie połączone z wprowadzeniem kampanii reklamowej czy promocją w danych mediach społecznościowych.
Lokalne SEO, czyli szybkie efekty
Jak się okazuje, lokalne pozycjonowanie stron przynosi szybsze rezultaty niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Wszystko się wiąże z popularnością fraz kluczowych. Frazy z daną miejscowością zazwyczaj mają mniejszą liczbę wyszukiwań. Co to oznacza? Że łatwiej i szybciej można wprowadzić kluczowe pozycje. Warto wiedzieć, że frazy kluczowe można podzielić na jednowyrazowe, dwuwyrazowe i mające długi ogon.
Co otrzymasz, decydując się na wizytówkę w Google Moja Firma?
Ostatni element lokalnego SEO to Google My Business. Jest to darmowe narzędzie, umożliwiające promowanie lokalne firmy. Informacje o niej wyświetlają się w wyszukiwarce i na mapach Google. Google Moja Firma to dobra opcja dla małych, średnich i dużych firm działających w branży wnętrz. Do głównych korzyści z GMB zalicza się możliwość oceny przez internautów i odpowiadanie im. Poza tym pozwala na wygodny dostęp do informacji o firmie i łatwy kontakt. Przyczynia się także do budowy zaufania wśród internautów oraz umożliwia dostęp do statystyk. Dowiesz się stąd, jak użytkownicy Internetu znaleźli Twoją firmę.
Jakie są inne efekty wprowadzenia lokalnego SEO?
Do istotnych efektów lokalnego SEO zalicza się wzrosty wyników sprzedaży, liczby konwersji i pytań oraz ruchu, kliknięć czy wyświetleń, jak również pozycji na daną frazę kluczową. Potrzebne jest wybranie strategii, która może się dzielić na etapy lub być przeprowadzana równolegle. Jest to zależne od ustaleń czy poleceń specjalisty.
Lokalne SEO – dodatkowe informacje
Twoja działalność polega na sprzedaży mebli? A może urządzasz wnętrza i działasz w różnych miastach? Zdecyduj się na landing pages na stronie firmowej, a więc na docelowe strony. Powinny być skierowane do klientów danej dzielnicy czy miejscowości i zawierać ciekawe treści. Nie może również zabraknąć danych kontaktowych. Pomyśl o takich elementach jak linkowanie między podstronami, zdjęcia i atrybuty ALT oraz możliwość dodawania ocen i opinii przez użytkowników.
Pozycjonowanie stron = zalety dla Twojej firmy
Zastanawiasz się nad wdrożeniem lokalnego pozycjonowania? Poznaj plusy skorzystania z tej opcji:
długotrwałe efekty,
przewaga nad konkurencją,
poprawa sprzedaży,
rozwój Twojej firmy,
łatwe dotarcie klientów do sklepu,
poprawa rozpoznawalności i wiarygodności Twojego biznesu.