Jeśli prowadzisz firmę transportową, powinieneś promować w Internecie swój biznes. Obecność w Internecie pozwala na dotarcie do większej liczby odbiorców. Podstawą jest strona WWW, ale i obecność na przykład w mediach społecznościowych. Dlatego poniżej omawiamy, co należy zrobić, aby poprawić swój wizerunek w Internecie. Sprawdź, jak promować firmę transportową!
Promocja wizerunku w sieci – od czego zacząć?
Chcesz poprawić wizerunek swojej firmy w Internecie? Zwróć uwagę na konkurencję i jej działania. Dokonaj analizy i weź pod uwagę:
-
Jakich kanałów komunikacyjnych używa,
-
Czy jest obecna w Social Mediach,
-
Jakiej jakości teksty publikuje,
-
Czy się reklamuje,
-
Czy prowadzi bloga,
-
Czy ma zaangażowanych fanów,
-
Czy stosuje reklamy Google,
-
Jaki rodzaj treści wstawia: podcasty, wideo czy blog.
1. Promocja firmy w sieci: budowanie wizerunku eksperta
Pomocne w promocji firmy w sieci będą społeczności, a więc grupy tematyczne dostępne w mediach społecznościowych. Oprócz polecenia usług transportowych możesz też promować fanpage czy znaleźć fanów, którzy będą polecać Twoje usługi. Jak zbudować wizerunek eksperta?
-
Przez włączanie się w dyskusje.
-
Pomaganie innym.
-
Pisanie eksperckich artykułów na blogu.
-
Odpowiadanie na pytania internautów.
Jest to szczególnie ważne, gdyż jak wynika z badań DataReportal „Digital 2022 Poland”, internauci stanowią 87% społeczeństwa polskiego.
2. Wizerunek w sieci a media społecznościowe
Promocja firmy w Internecie to także obecność w mediach społecznościowych. Dzięki temu Twoja marka będzie lepiej wypromowana. Do głównych kanałów należą:
-
Instagram,
-
Twitter,
-
LinkedIn,
-
Pinterest,
-
TikTok.
Obowiązkowy jest także fanpage na Facebooke’u. Aby osiągnąć zainteresowanie internautów, systematycznie publikuj nowe treści.
3. Działania wymagane przy promocji firmy w Internecie
Czy wiesz, że Social Media w Polsce są używane przez 27 milionów Polaków? Zależy Ci na promocji firmy w Internecie? Zdecyduj się na działania SEO i UX. W ich skład wchodzą:
-
korzystanie z fraz kluczowych,
-
wartościowe linki – wychodzące i prowadzące,
-
ciekawe treści,
-
dopasowanie strony WWW do urządzeń mobilnych – responsywność.
Dzięki optymalizacji strony firmowej Twoja witryna pojawi się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Dobrą opcją jest także korzystanie z GoogleAds. Wiąże się to prawie z natychmiastowymi wynikami. Co to oznacza? Że reklamy, które będą promować Twój serwis, pokażą się na pierwszych stronach wyszukiwań pod dane słowa kluczowe. Oprócz tego zadbaj o User Experience – Twoja firmowa strona powinna być łatwa w obsłudze i przejrzysta.
4. Promocja firmy: e-mail marketing
Działania marketingowe w zakresie promocji firmy przeprowadza się często z użyciem poczty elektronicznej. Dzięki e-mail marketingu dotrzesz do większej grupy odbiorców. Przykładem mogą być merytoryczne newslettery. W ten sposób wypromujesz swoje usługi transportowe. Newsletter składa się z:
-
tematu,
-
CTA – Call-To-Action skierowanego bezpośrednio do internauty,
-
grafiki.
Wskazówka: Pisząc e-maila, nie zapomnij o pokazaniu korzyści z usługi.
5. Wizerunek w sieci a Google Moja Firma
Zastanawiasz się, jak promować firmę w Internecie? Zdecyduj się na narzędzie, jakim jest Google Moja Firma. W ten sposób wypromujesz swoją lokalną firmę. Internauci znajdują o niej informacje na mapach Google i w wyszukiwarce.
Google My Business to optymalna opcja dla małych, jak i dużych firm, które działają w branży transportowej. Dzięki niemu możesz zapewnić internautom możliwość oceniania – będziesz mógł odpowiadać na oceny, prosty dostęp do informacji o Twoim biznesie, a więc wygodny kontakt z klientami oraz zapewnisz sobie dobry wizerunek w sieci. Poza tym możliwe jest dotarcie do statystyk. Dowiesz się dzięki temu, skąd internauci znaleźli Twoją firmę. Będziesz także mógł nadzorować ich działania.