Strona główna
Promocja firmy transportowej w Internecie – poznaj wskazówki!

Promocja firmy transportowej w Internecie – poznaj wskazówki!

28.04.2023

Promocja firmy transportowej w Internecie – poznaj wskazówki!

Jeśli prowadzisz firmę transportową, powinieneś promować w Internecie swój biznes. Obecność w Internecie pozwala na dotarcie do większej liczby odbiorców. Podstawą jest strona WWW, ale i obecność na przykład w mediach społecznościowych. Dlatego poniżej omawiamy, co należy zrobić, aby poprawić swój wizerunek w Internecie. Sprawdź, jak promować firmę transportową!

Promocja wizerunku w sieci – od czego zacząć?

Chcesz poprawić wizerunek swojej firmy w Internecie? Zwróć uwagę na konkurencję i jej działania. Dokonaj analizy i weź pod uwagę:

  • Jakich kanałów komunikacyjnych używa,

  • Czy jest obecna w Social Mediach,

  • Jakiej jakości teksty publikuje,

  • Czy się reklamuje,

  • Czy prowadzi bloga,

  • Czy ma zaangażowanych fanów,

  • Czy stosuje reklamy Google,

  • Jaki rodzaj treści wstawia: podcasty, wideo czy blog.

1. Promocja firmy w sieci: budowanie wizerunku eksperta

Pomocne w promocji firmy w sieci będą społeczności, a więc grupy tematyczne dostępne w mediach społecznościowych. Oprócz polecenia usług transportowych możesz też promować fanpage czy znaleźć fanów, którzy będą polecać Twoje usługi. Jak zbudować wizerunek eksperta?

  • Przez włączanie się w dyskusje.

  • Pomaganie innym.

  • Pisanie eksperckich artykułów na blogu.

  • Odpowiadanie na pytania internautów.

Jest to szczególnie ważne, gdyż jak wynika z badań DataReportal „Digital 2022 Poland”, internauci stanowią 87% społeczeństwa polskiego.

2. Wizerunek w sieci a media społecznościowe

Promocja firmy w Internecie to także obecność w mediach społecznościowych. Dzięki temu Twoja marka będzie lepiej wypromowana. Do głównych kanałów należą:

  • Instagram,

  • Twitter,

  • LinkedIn,

  • Pinterest,

  • TikTok.

Obowiązkowy jest także fanpage na Facebooke’u. Aby osiągnąć zainteresowanie internautów, systematycznie publikuj nowe treści.

3. Działania wymagane przy promocji firmy w Internecie

Czy wiesz, że Social Media w Polsce są używane przez 27 milionów Polaków? Zależy Ci na promocji firmy w Internecie? Zdecyduj się na działania SEO i UX. W ich skład wchodzą:

  • korzystanie z fraz kluczowych,

  • wartościowe linki – wychodzące i prowadzące,

  • ciekawe treści,

  • dopasowanie strony WWW do urządzeń mobilnych – responsywność.

Dzięki optymalizacji strony firmowej Twoja witryna pojawi się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Dobrą opcją jest także korzystanie z GoogleAds. Wiąże się to prawie z natychmiastowymi wynikami. Co to oznacza? Że reklamy, które będą promować Twój serwis, pokażą się na pierwszych stronach wyszukiwań pod dane słowa kluczowe. Oprócz tego zadbaj o User Experience – Twoja firmowa strona powinna być łatwa w obsłudze i przejrzysta.

4. Promocja firmy: e-mail marketing

Działania marketingowe w zakresie promocji firmy przeprowadza się często z użyciem poczty elektronicznej. Dzięki e-mail marketingu dotrzesz do większej grupy odbiorców. Przykładem mogą być merytoryczne newslettery. W ten sposób wypromujesz swoje usługi transportowe. Newsletter składa się z:

  • tematu,

  • CTA – Call-To-Action skierowanego bezpośrednio do internauty,

  • grafiki.

Wskazówka: Pisząc e-maila, nie zapomnij o pokazaniu korzyści z usługi.

5. Wizerunek w sieci a Google Moja Firma

Zastanawiasz się, jak promować firmę w Internecie? Zdecyduj się na narzędzie, jakim jest Google Moja Firma. W ten sposób wypromujesz swoją lokalną firmę. Internauci znajdują o niej informacje na mapach Google i w wyszukiwarce.

Google My Business to optymalna opcja dla małych, jak i dużych firm, które działają w branży transportowej. Dzięki niemu możesz zapewnić internautom możliwość oceniania – będziesz mógł odpowiadać na oceny, prosty dostęp do informacji o Twoim biznesie, a więc wygodny kontakt z klientami oraz zapewnisz sobie dobry wizerunek w sieci. Poza tym możliwe jest dotarcie do statystyk. Dowiesz się dzięki temu, skąd internauci znaleźli Twoją firmę. Będziesz także mógł nadzorować ich działania.